17 d’agost del 2012

Trekking sota l'Eiger, Mönch i Jungfrau

des del telefèric de Männlinchen a Lauterbrunnen

Excursió pels peus de la famosa cara nord de l'Eiger, el Mönch i la Jungfrau, un dels paratges més espectaculars dels Alps suïssos. Per fer la ruta circular, ens ajudem de transport alpí, intentant que la broma no ens surti massa cara i aprofitant per fer la major part del recorregut en baixada.
A totes les oficines de turisme i càmping hi ha un tríptic editat amb tots els senders marcats i numerats, amb les durades corresponents, el Hiking Map. És una bona font d'informació. Optem per combinar uns quants d'aquests senders (47, 33, 39, 43-42 i 48).
Deixem el cotxe a Lauterbrunnen, un petit poblet prop de Interlaken, ficat en una meravellosa vall molt tancada per banda i banda. Des d'aquí agafem el tren que es dirigeix a Kleine Scheidegg i baixem a Wengen, per agafar després un telefèric fins a Männlichen.
Des del telefèric de Männlichen comencem a caminar i pugem, en 30', al cim del mateix nom (2343m), el Männlichen, un mirador espectacular dels 3 gegants (Eiger, Jungfrau i Mönch) i de les dues valls (Grindelwald i Lauterbrunnen).

Retornem al telefèric i resseguim el sender, en direcció sud, que porta a l'estació de trens de Kleine Scheidegg. Tot el camí és un excepcional mirador dels tres grans cims, especialment en aquest primer tram, de la famosa cara nord de l'Eiger. És realment increïble. El desnivell, en aquest tram, és inapreciable.
Un cop a l'estació de trens,  Kleine Scheidegg, recorrem diversos senders de baixada en direcció al poble Wengen. Ens acostem a Bigleralp, des d'on tenim bones vistes de les glaceres que baixen del Mönch i la Jungfrau.
El camí de baixada passa per algun mirador impressionant des d'on s'aprecia la brutal  verticalitat de les cingleres i la profunda vall de Lauterbrunnen. Seguint els corriols que voregen la cinglera, arribem al poble de Wengen.
El tram final, de Wengen a Lauterbrunnen no té massa bones vistes i és més aviat un tràmit.

Anàlisi del track
Data:  Agost 17, 2012
Finalitza al punt de partida (circular):   No
Coordenades: 2490

Aquí deixo quatre fotos tirades durant la ruta.
Primeres vistes un cop arribats dalt el telefèric de Männlinchen
Enfilats al turó del Männlinchen, les vistes espectaculars de la cara nord de l'Eiger, Mönch i Jungfrau (d'esquerra a dreta)
Panoràmica des del cim. A l'esquerra el poble de Grindelwald, els cims, i a la dreta la vall de Lauterbrunnen

Amb aquests paratges, fins i tot jo pasturaria. Per cert, no vam veure cap vaca lila i blanca.
Caminant pla i avall, acostant-nos a la paret nord dels 3 mítics cims
Al nord-est, el poble de Grindelwald i la seva vall
El camí transcorre inicialment pel mig de prats alpins
Arribant a l'estació de trens de Kleine Scheidegg
La cara nord de l'Eiger (l'ogre), una de les més difícils d'escalar dels Alps i que compte  amb centenar d'històries que explicar.
El Mönch (el monjo), el cim menys conegut dels tres
I la Jungfrau (la donzella), el cim més alt dels tres. Conegut perquè podem arribar al mirador del seu coll, a més de 3500m mitjançant un tren que travessa internament l'Eiger i el Mönch.
L'estació de Kleine Scheidegg, cruïlla de trens entre Lauterbrunnen, Grindelwald  i el tren que puja a Jungfraujoch
El tren que puja cap a Jungfraujoch, passant per dins les muntanyes de l'Eiger i el Mönch
Deixant l'estació, continuant pels prats direcció a la Jungfrau
El munt de corriols que hi ha a la zona, fa que no sigui fàcil orientar-se.
Baixant, amb nova visió dels tres cims
Començant a entrar a zona d'avets
Resseguint les parets sobre el poble de Lauterbrunnen. Les vistes són de vertigen
Arribant al poble de Wengen
Acostant-nos ja al nostre punt de sortida, el poble de Lauterbrunnen, amb la seva espectacular cascada