13 de desembre del 2012

Circular per Malanyeu

Malanyeu, Foradada, Cingle de la To, Cap de la Baga de Cabanelles, Serra del Mill

Excursió matinal per la zona de Malanyeu, al nord del Berguedà. La zona és impressionant, val molt la pena fer-li una visita. Per mala sort, durant la ruta, la meteorologia no ens va acompanyar massa. A primera hora del matí, les boires cobrien la major part de les vistes. Després d’unes bones ullades de sol, finalment, fins i tot la pluja ens va arreplegat.
Deixem el cotxe al nucli de Malanyeu. Agafem la pista que surt direcció est i en uns centenars de metres, la deixem per agafar un corriol que s’enfila a mà dreta. Un indicadors que indiquen diferents rutes, ens fan alertar d'aquest trencall. Comencem a pujar pel corriol ben marcat fins arribar a un curt i fàcil pas equipat que ens puja pel costat del baixant d'aigua. Aquí es passa per un forat que fa la roca i podem apreciar l'espectacular salt del Griell de Cal Pigot. El sender continua pujant, més suaument, fins arribar a la part més alta de la carena. Aquí trobem la Foradada, un forat en la roca que ens permet travessar-la i treure el cap a una balconada amb unes vistes espectaculars a Malanyeu i el seu entorn.
Continuem pujant pel límit de la muntanya sempre amb bones vistes. De seguida arribem als Cingles de la To. El camí marcat ens porta fins al Pla de les Barraques; en aquest punt, deixem el corriol principal per resseguir la cresta. Generalment es passa força bé entre garrics i boixos, però en algun punt l'orografia ens fa voltejar les canals per tal de poder continuar la cresta. Arribats al punt més alt dels Cingles de la To, baixem carenejant fins arribar al Cap dels Emprius, on retrobem el corriol marcat. Cal dir que per evitar la cresta es pot seguir el camí marcat, però les vistes no seran les mateixes.

Anàlisi del track
Data:  Novembre 11, 2012
Finalitza al punt de partida (circular):   Sí
Coordenades: 2433

Aquí deixo quatre fotos tirades durant la ruta.
Pas equipat sota el Griell de Cal Pigot
Griell de Cal Pigot
Pujant
Dalt la collada
A la Foradada. Suposem que les vistes són brutals, jejeje.
Arribant al Pla de les Barraques, on deixem el corriol marcat
Enfilant la cresta dels Cingles de la To
Les abruptes parets de la cara sud
Aprofitant les ullades de sol
Arribant al punt més alt dels Cingles de la To. Aquest tram, sense camí marcat
Ja de baixada, pel mig de la fageda
Amb la pluja al damunt, baixant cap a Malanyeu cames ajudeu-me

1. Hola,
    Just aquest mateix dia, si no recordo malament, a Malanyeu s'hi disputava el Campionat de Catalunya d'Orientació, amb la prova de relleus. I estàvem corrent per aquests boscos. Ja és casualitat!!! M'apunto la ruta perquè la zona em va agradar.

1. Hola Marc,
      Doncs sí, arribant a Malanyeu no sabíem pas què passava tants cotxes. I efectivament, hi havia la cursa d'orientació. Segon cop que per poc no coincidim. Ruta molt recomanable.