29 de juliol del 2012

Pic de Font Blanca 2904m

per la Vall de Rialb i circular al Pic de Besalí

Sortida a un dels cims de més al nord del Principat d'Andorra: el Pic de Font Blanca. Excursió circular pujant per la Vall de Rialb i retornant fent una volta circular al Pic de Besalí.
Deixem el cotxe al pàrquing del Grau de la Llosa. Per accedir-hi, cal arribar al poble del Serrat i agafar una pista asfaltada que trobem a mà, dreta havent passat el poble, direcció a l'Estació d'Ordino.
Des del pàrquing agafem un corriol que surt en direcció nord-est, cap al refugi de Rialb. Trobem algun plafó informatiu i algun rètol que ens ajuda a trobar el camí correcte. Resseguint el rierol pel costat dret, arribem a la Font Freda, i poc més amunt ens trobem el refugi de Rialb.

Des d'aquí, el camí comença a enfilar per una zona de prats, deixant el Pic de Rialb a la nostre dreta i pujant cap a la Portella de Rialb, direcció oest. El corriol es fa un xic perdedor, però algunes fites pel mig dels prats ajuden a seguir-lo. Finalment arribem al coll, on un terreny més pedregós deixa el camí molt més clar.
Un cop a la portella, el camí més fresat baixa uns metres per després enfilar-se cap al cim. Nosaltres enfilem de dret, direcció nord, per la carena, que en pocs metres en converteix en cresta. En un punt més delicat, flanquegem la cresta pel costat oest. Més amunt, agafem de nou l'aresta cimera més ample fins al cim de Font Blanca. Les vistes de la majoria de pics d'Andorra i de les valls franceses són magnífiques.
La baixada, la fem pel camí marcat que baixa cap al costat de l'Estació d'Ordino per la Coma de Varilles. Aquesta opció la prenem per tal de donar la volta al Pic de Besalí i no fer la tornada pel mateix camí. En un punt on el camí arriba a una espècia de coll, trobem uns cartells prou important on el camí es divideix: el que va a Ordino, i el que retorna cap a l'est tot flanquejant la cara sud del Besalí. Agafem aquesta última opció i un camí ben marcat per mig de bosc d'avets poc espessos, ens va acostant de nou cap a les envistes del pàrquing de la Llosa. Una última baixada més directe, ens porta de nou al cotxe.